IT HELPDESK

Idag förväntas verksamheter rulla på och fungera utan avbrott. I ett IT-beroende samhälle krävs det omedelbara åtgärder vid systemfel och konstant beredskap för att hantera både planerade och oförutsedda systemavbrott. RapidReach är en helhetslösning som låter dig hantera incidenter i olika system och plattformar med hjälp av ett enda verktyg.

RapidReach hjälper dig att

  • kalla in expertteam
  • snabbt få personal att agera vid driftstörningar
  • logga vem som har fått meddelandena och när
  • snabbt informera klienter om störningar eller avbrott
  • informera berörda parter när driftproblemen är åtgärdade
  • uppdatera företagsledningen
  • skapa rapporter

Fördelar

  • alla berörda parter informeras snabbare
  • skapar en gemensam plattform för systemoperatörer, där proceduren för att skicka meddelanden är konsekvent, oavsett vilket system som felar och vilka som ska informeras
  • eliminerar tidsödande manuella samtal
  • dokumenterar och skapar underlag för uppföljning och analyser

System eller tjänst?

Vi erbjuder båda alternativen! Du kan antingen köpa ett RapidReach-system eller abonnera på vår RapidReach-tjänst. Om du är osäker på vad som passar dig bäst, besök vårt Resurscenter där vi hjälper dig att jämföra alternativen.

SÅ HÄR TYCKER VÅRA KUNDER

”Med hjälp av RapidReach blir driftstörningar snabbare åtgärdade och påverkan på verksamheten mindre, tack vare att vi kan nå IT-personal och systemspecialister i ett tidigt stadium av varje incident.”

Stefan Gustafsson, Head of CIO Office, ABB Sweden